penntrollet

Direktlänk till inlägg 6 september 2012

Sjukling..

Av Sofie - 6 september 2012 08:23

Suck, är inne på fjärde dagen som sjukling nu. Det började med täppta bihålor och allmänt hängig. Och nu har det gått över till ännu mer hängighet, halsont, svullen gom och hosta. Just att gommen är svullen är det som är mest jobbigt, den brukar alltid svälla när jag blir sjuk.. Så alldeles nyss så ringde jag till vårdcentralen, och ska bli uppringd av dem vid 09:00. Jag hoppas att jag får komma på provtagning idag, och kolla vad det är för skit man har i halsen. Hoppas det inte är flussen bara..


Men det finns en fördel att dra på sej en ordentlig förkylning nu, och det är att man i regel (inte jag iaf) inte blir sjuk när det blir kallt. Det är ju mycket jobbigare :)


 



  En gammal bild på mej, 1 mars 2007. Misstänker att det var 100-dagars.

  Kan ju tillägga det att detta är en av dom få bilderna som finns på mej,

  då  jag ler utan tandställning! Och kan säga ännu en sak; jag blev av med     tandställningen för andra gången för en vecka sedan! :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 3 maj 2013 08:59


Huvva, nu har man verkligen haft en lååångt uppehåll. Det har varit så mycket kring mej, så det här med att skriva har liksom trillat bort från prioriteringslistan. Från September 2012 har man sprungit på upprepade läkarbesök, på kvinnokliniken.. Jag...

Av Sofie - 11 september 2012 22:22


Har ni varit med om det någon gång, att man tänker för mycket? Att tankarna liksom rusar runt i huvudet, och man kan inte göra något för att stoppa dem?   Så blir det för mej ibland, tankarna är först i samma storlek som en atom, och utvecklas se...

Av Sofie - 11 september 2012 16:54

Nu har man nyss ätit middag, det känns skönt att aptiten börjar komma tillbaka. Vad vart det till middag då? Jo, det blev nämligen baconlindad fläskfilé, kokta nypärer (nypotatis) och kantarellstuvning. MUMS! Och jo mamma, det var jag som lagade mate...

Av Sofie - 10 september 2012 17:55


Idag var dagen D för mej, idag, på en gråtrist, sjuklig måndag. Varför är denna dag så speciell? Jo, för idag åt jag mitt första äpple sedan jag blev av med tandställningen! Jag har inte ätit äpplen på 3 år, min absoluta favoritfrukt. Visst har jag ä...

Av Sofie - 9 september 2012 20:20


Vissa i min närhet, framförallt vänner och kollegor som jag har träffat dom senaste 4 åren, kan inte tro att jag har haft långt hår. För så fort det blir längre än 5 centimeter, så brukar jag trimma ner det kort. Och det finns en anledning..   Fö...

Presentation


Sofie, född -88 som fascineras över det mesta i livet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards